אפק>תחומי דעת>מולדת - העיר שלנו>סיור כיתות ד' באתרי מורשת תשע"ה
התוכנית להעצמת מערכת החינוך למאה ה - 21


המפה האינטראקטיבית שלנו

לצפייה במפה האינטראקטיבית
של חצר בית הספר שלנו,
לחצו כאן

אמנה לגלישה בטוחה באינטרנט



לחתימה על האמנה לגלישה בטוחה באינטרנט

לחצו כאן

אפק בית ספר ניסויי לקיימות

לפתח מנהיגות ואחריות
סביבתית קהילתית =
קיימות בחינוך

אפקולוגי מרכז הפצה לקיימות
 אפקולוגי - מרכז הפצה מציע תכניות לפיתוח
הקיימות.
התכניות משלבות תהליכי חשיבה, ארגון חברת
ילדים המיישמת
אחריות ומעורבות חברתית
והצעות לאקטיביזם אזרחי.
למידה בשעת חירום

החל תרגיל חרום "עורף איתן 1 "

 
אנא לחצו כאן
ביקור השר להגנת הסביבה
ביקור השר
להגנת הסביבה,
מר עמיר פרץ
גלריית תמונות
 סרטון
 
 
 
מוסיקה בראש העין - סרטון

לצפייה בסרטון -
מוסיקה בראש העין
לחצו כאן

סיור כיתות ד' באתרי מורשת תשע"ה
רק שביל כבשו רגליי בשבוע איכות הסביבה והמורשת יצאו תלמידי אפק, בי"ס ניסויי לקיימות, לאתרי טבע ומורשת עירוניים כחלק מתהליכי למידה מבוססת מקום. תלמידי כיתות א'-ג' יצאו לטייל וללמוד באתר הארכאולוגי אבן העזר, הממוקם בצפונה של שכונת גבעת הסלעים. התלמידים פעלו במגוון תחנות שהופעלו ע"י הצוות החינוכי של בית הספר. באתר הארכאולוגי פגשו התלמידים את דמותו של "שמואל הנביא" שסיפר על הקרב מול הפלישתים. בבית ארבעת המרחבים פתרו התלמידים כתב חידה שהיה כתוב בכתב העברי הקדום ובארוחת הבוקר התייחסו התלמידים לחג הפסח הקרב ובא אכלו מצות ושרו משירי החג. התלמידים הלכו בשביל אבן העזר שנסלל לפני שנים רבות ע"י תלמידי ביה"ס וחידשו את השביל ע"י הנחת אבנים לאורכו, מתוך הבנה כי מטיילים שיגיעו למקום ילכו בתוכו וכך ישמרו פרחי הבר המקסימים הפורחים במקום. תלמידי כיתות ד' סיירו באתרי מורשת בעיר: בית מורשת יהדות תימן, בנין המועצה המקומית, מגדל שמירה, בית הקולנוע, בית הפועל, בית הכנסת, שוק ראש העין הישן ואנדרטת יד לבנים. בסיור למדו הילדים על המבנים, חומרי הבניין, סגנון הבנייה, המיקום הטופוגראפי שלהם, המענה לצורך שהיה ועוד. בחלק מהמוקדים פגשו התלמידים תושבים ותיקים שסיפרו על המקום ועל החוויות שלהם מהעיר ראש העין. תלמידי כיתות ה-ו יצאו לסמן שביל טיולים חדש בישראל. השביל סומן ב'מגדל צדק' סביב למבצר. התלמידים נפגשו עם אורי סולימני, פקח הגנים הלאומיים, שסיפר להם על פיתוח הסביבה של האתר, על בעלי החיים במקום, על התנהגות נבונה של האדם בבית הגידול של בע"ח. ענת, סיפרה על עברו ההיסטורי של המקום ואיל קחו שהסביר איך משמרים אתרים. המורה רויטל הפעילה את התלמידים במשחקים חברתיים שהתבססו על שיתופי פעולה, המחנכות הכינו חידון על המקום. התלמידים פעלו בשטח: הם אספו אבנים מהסביבה והניחו אותם לאורך הדרך. כדי להקל על העבודה החליטו התלמידים להעביר את האבנים מיד ליד בעבודת שרשרת- כך שיתפו פעולה זה עם זה. על אף החום, התלמידים עמלו ועבדו קשה עד שסומן השביל. תושבי ראש העין והסביבה מוזמנים בחול המועד פסח להגיע למקום ולטייל לאורך השביל, לראות את הנוף המדהים הנשקף סביב, לצפות בשכונות החדשות שהולכות ומוקמות בעיר, ולהתרשם מהמבנים הארכיאולוגים שנבנו במקום בתקופות שונות. רחל המשוררת כתבה בשיר "אל ארצי" שכל מה שעשתה בשביל הארץ היה לכבוש שביל. ילדי אפק אף הם כבשו שביל חדש בארץ, וכולם מוזמנים לבוא ולטייל בו.

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]
דף הבא >>

טלרום מפעילה סליקת אשראי ותשלומים באינטרנט