אפק>בי"ס ניסויי לקיימות - מרכז הפצה>אפק אקולוגי ניסויי תשע"ד>כנס פורום חתני נובל בחינוך תשע"ד
התוכנית להעצמת מערכת החינוך למאה ה - 21


המפה האינטראקטיבית שלנו

לצפייה במפה האינטראקטיבית
של חצר בית הספר שלנו,
לחצו כאן

אמנה לגלישה בטוחה באינטרנט



לחתימה על האמנה לגלישה בטוחה באינטרנט

לחצו כאן

אפק בית ספר ניסויי לקיימות

לפתח מנהיגות ואחריות
סביבתית קהילתית =
קיימות בחינוך

אפקולוגי מרכז הפצה לקיימות
 אפקולוגי - מרכז הפצה מציע תכניות לפיתוח
הקיימות.
התכניות משלבות תהליכי חשיבה, ארגון חברת
ילדים המיישמת
אחריות ומעורבות חברתית
והצעות לאקטיביזם אזרחי.
למידה בשעת חירום

החל תרגיל חרום "עורף איתן 1 "

 
אנא לחצו כאן
ביקור השר להגנת הסביבה
ביקור השר
להגנת הסביבה,
מר עמיר פרץ
גלריית תמונות
 סרטון
 
 
 
מוסיקה בראש העין - סרטון

לצפייה בסרטון -
מוסיקה בראש העין
לחצו כאן

כנס פורום חתני נובל בחינוך תשע"ד
כנס פורום חתני נובל בחינוך תשע"ד ביום רביעי, 11.6.14 השתתפו תלמידים מכיתות ג'-ו' בכנס פורום חתני נובל בחינוך שהתקיים באשכול פיס בפ"ת. מר עמי שטיינר מנהל פורום חתני נובל ברך את העשייה ואת חשיבותה ללמידה מאתגרת, למידה בדרכי החקר המעודדת תהליכי חשיבה מסדר גבוה, חשיבה יצירתית בתחומי הדעת של מתמטיקה, מחשבים ומדעים. בכנס לקח חלק פרופסור שכטמן, חתן פרס נובל שותף פעיל לקבוצה הייחודית. פרופסור דן שכטמן סיפר במליאה לכל התלמידים שהמדע הוא משחק, והסיפוק הגדול שיש בחידוש מעודד את הרצון להיות מדען. פרופסור שכטמן תיאר את השלב הראשון בדרכו של מדען, השלב שבו הוא צריך לרצות. הוא המשיך והמליץ לתלמידים להתחיל כבר בגילאי בית הספר היסודי-. חשוב להתעניין, לחפש מידע על הנושא, לשוחח, לעניין חברים. חשוב מאוד לשאול שאלות, לחפש תשובות במקורות מידע, אצל, חברים, מורים, מומחים ולא לוותר, להמשיך לחפש עד שתמצא התשובה..שאילת השאלות כל כך חשובה בעיניו של פרופסור שכטמן שהוא שיתף וסיפר שכאשר ילדיו היו קטנים והם הסבו לשולחן האוכל הוא היה שואל אותם שאלות. אם הם לא ידעו את התשובות הם היו צריכים לחפש במקורות מידע ולהגיע עם תשובה. גם במפגש עם התלמידים הרבה חתן פרס נובל לשאול שאלות למה יש לנו יום ולילה? מה גורם לזה? למה יש לנו שנה? למה יש לנו עונות שנה? מה גורם לזה? הוא הוסיף שכל שאלה היא שאלה תשובה והמליץ לשאול שאלות פשוטות כמו למה העלה ירוק? ובהתרגשות גדולה סיפר פרופסור שכטמן הדרך לפרס נובל. התנאי הראשון שמישהו ימליץ עליכם – כי עשיתם עבודה נהדרת. כדי שמישהו ימליץ צריך לפרסם מאמרים בעיתון מדעי ולעורר עניין אצל מדענים. ועדה בינלאומית בודקת ומחליטה מי הזוכה בפרס נובל. פרופסור שכטמן סיפר שישב במשרדו כאשר הטלפון צלצל ואמרו לו באנגלית שיש עבורו הודעה חשובה מאוד משוודיה. "תוך חצי שעה הפכתי לאדם שכולם רצו לצלם ולראיין אותו. מסיבות עיתונאים וצלמים שלא הפסיקו לצלם ולצלם עד שאני ביקשתי מהם להפסיק". בטקס ההכתרה הממלכתי שהתקיים בשוודיה נפגש פרופסור שכטמן עם המלכה והמלך. בארוחת הערב "הרגשתי כמו בסיפור אגדה. אדוה תלמידת כיתה ד' סיפרה לפרופסור שכטמן שהיא רוצה להמשיך ללמוד הרבה שנים וביקשה ממנו להציע לה משפט אחד שתוכל לקחת אותו בכיס והוא יעזור לה בהמשך. פרופסור שכטמן השיב חשוב להתעניין בנושא מסוים, לשאול שאלות, להעשיר את הידע כדי לדעת. הוא המשיך ושאל את אדווה במה היא מתעניינת, מה הייתה רוצה לעשות כשתהיה גדולה והמליץ לה להתקדם מהתשובה שתשיב לעצמה. במהלך הכנס סיירו תלמידי בית הספר בתערוכת תוצרי הלמידה של בתי הספר. כשחזרו לבית הספר סיפרו התלמידים: "הכנס היה אחד האירועים המיוחדים שזכיתי להיות בו. לפגוש אדם שיום קודם היה מועמד לנשיאות המדינה, אדם שזכה בפרס נובל "זה סוג של סלב באקדמיה". "לשמוע ממנו איך להיות מדען, זה נשמע פשוט, אבל הבנתי שזה תהליך ארך, שלוקח שנים של למידה וחקר והתמדה" "זה מעודד כל אדם להתחיל לחקור ולהיות משהו מיוחד וחשוב" "למדתי שידע זה כוח, שידע זה שווה כסף, ולכן חשוב להמשיך ללמוד" "היה שווה וכדאי לבוא ולפגוש ילדים אחרים מסבירים ומלמדים"

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]

[ללא כותרת]
דף הבא >>

טלרום מפעילה סליקת אשראי ותשלומים באינטרנט