אפק>חברת הילדים>נוער שוחר בעלי חיים>העז מירי מסיקה
התוכנית להעצמת מערכת החינוך למאה ה - 21


המפה האינטראקטיבית שלנו

לצפייה במפה האינטראקטיבית
של חצר בית הספר שלנו,
לחצו כאן

אמנה לגלישה בטוחה באינטרנט



לחתימה על האמנה לגלישה בטוחה באינטרנט

לחצו כאן

אפק בית ספר ניסויי לקיימות

לפתח מנהיגות ואחריות
סביבתית קהילתית =
קיימות בחינוך

אפקולוגי מרכז הפצה לקיימות
 אפקולוגי - מרכז הפצה מציע תכניות לפיתוח
הקיימות.
התכניות משלבות תהליכי חשיבה, ארגון חברת
ילדים המיישמת
אחריות ומעורבות חברתית
והצעות לאקטיביזם אזרחי.
למידה בשעת חירום

החל תרגיל חרום "עורף איתן 1 "

 
אנא לחצו כאן
ביקור השר להגנת הסביבה
ביקור השר
להגנת הסביבה,
מר עמיר פרץ
גלריית תמונות
 סרטון
 
 
 
מוסיקה בראש העין - סרטון

לצפייה בסרטון -
מוסיקה בראש העין
לחצו כאן

העז מירי מסיקה

כידוע העז, גדיה הלכה לעולמה בחג הפורים כשהיא בהריון. הוטרינר הסביר שכדאי להביא עז חדשה לפינת החי כיוון שהעיזים הם בעלי חיים חברתיים וחשוב שללידי תהיה חברה.
מיד התחלנו במשימה וחיפשנו עז חדשה.
בחוד ש   התקיים בבית הספר ביקור ועדת הפרס על שם אלונה ורדי ז"ל.
חברי הועדה התרשמו מאוד מבית הספר ואחת מחברות הועדה מטעם ארגון "שתיל" הודיעה שהיא תרכוש עבור בית-הספר עז.

"שתיל" הינו מרכז המספק שירותי תמיכה וייעוץ לארגונים לשינוי חברתי בישראל. מאז היווסדו בשנת 1982, על ידי הקרן החדשה לישראל, פעיל שתיל בשורה הראשונה של המאבק לשינוי חברתי בישראל.

תודה רבה לארגון "שתיל".

בחיפושים אחר רכישת עז הגענו לספארי. שם נולדה העז בתאריך 6.2.08 . ההמלטה הייתה רגילה. צבע העז אפור בהיר ושחור.
עובדי משק החי בספארי החליטו לקרוא לכל עדר הצאן שלהם על שמות זמרים וזמרות בישראל. לעז שלנו ניתן השם מירי מסיקה. בספארי טיפלו בעז במהלך זמן היניקה. רק לאחר שניגמלה מהיניקה קיבלנו אישור לבוא לקחת אותה. העז הובאה לבית הספר ברכב של מנהלת בית-הספר. המנהלת סיפרה שהעז התנהגה למופת במהלך כל הדרך.

לאביה של העז קוראים נפתלי. נפתלי תיש גדול וחמוד שעובדי המקום אוהבים מאוד. לדבריהם הוא נעים וחביב ואינו נוגח את הבאים. צבע גופו של נפתלי אפור וכפות רגליו בצבע שחור. מעל ראשו מתנוססות הקרנים.


העז הגיעה לבית הספר ביום רביעי,    . העז הייתה מבוהלת מאוד, הסתובבה בפינת החי ורחרחה את המקום. העז נבהלה מבעלי החיים שבפינת החי כולל מהארנבונים והברווזים. "לידי", העז הבוגרת שלחה מבטים לעברה של העז הצעירה אך לא ייחסה לה חשיבות מרובה. במהרה החלה "לידי" לנגוח בעז הצעירה.
הוחלט לתת לעז הצעירה להתרגל למקום. בשעות הבוקר במהלך שלושה ימים היו תורני היום מוציאים את לידי אל מחוץ לפינת החי ונותנים לעז הצעירה להסתובב בפינת החי כדי להתרגל למקום ולבעלי החיים שבו.
בסוף יום הלימודים הופרדה העז הצעירה והיא נלקחה לתינוקייה שם שהתה עד ליום המחרת.
כעבור שבוע החלטנו להשאיר במהלך היום את העיזים יחדיו בפינת נחי. בכל בוקר הגיעו תורני היום ושיחררו את העז מהתינוקייה.כדי לדאוג שהעז לא תפגע מלידי הוצבו שני תלמידים לצפות בהתנהגות העיזים. התצפיתנים ישבו מחוץ לפינת החי כדי לתת לבעלי החיים הזדמנות להתרגל האחד אל השני.  

טלרום מפעילה סליקת אשראי ותשלומים באינטרנט