אפק>בי"ס ניסויי לקיימות - מרכז הפצה>אפק אקולוגי ניסויי תשס"ה>ועדת היגוי ראשונה
התוכנית להעצמת מערכת החינוך למאה ה - 21


המפה האינטראקטיבית שלנו

לצפייה במפה האינטראקטיבית
של חצר בית הספר שלנו,
לחצו כאן

אמנה לגלישה בטוחה באינטרנט



לחתימה על האמנה לגלישה בטוחה באינטרנט

לחצו כאן

אפק בית ספר ניסויי לקיימות

לפתח מנהיגות ואחריות
סביבתית קהילתית =
קיימות בחינוך

אפקולוגי מרכז הפצה לקיימות
 אפקולוגי - מרכז הפצה מציע תכניות לפיתוח
הקיימות.
התכניות משלבות תהליכי חשיבה, ארגון חברת
ילדים המיישמת
אחריות ומעורבות חברתית
והצעות לאקטיביזם אזרחי.
למידה בשעת חירום

החל תרגיל חרום "עורף איתן 1 "

 
אנא לחצו כאן
ביקור השר להגנת הסביבה
ביקור השר
להגנת הסביבה,
מר עמיר פרץ
גלריית תמונות
 סרטון
 
 
 
מוסיקה בראש העין - סרטון

לצפייה בסרטון -
מוסיקה בראש העין
לחצו כאן

ועדת היגוי ראשונה
 

ב"אפק" מניחים את אבן הפינה ל"אפקולוגי"

ביום ראשון, 24.10.04 התקיימה בבית-ספר "אפק" ועדת ההיגויי הראשונה ובה השתתפו ראש העיר, מר משה סיני, מנכלית העירייה הגב' אירית נתן, מר משה בן טובים נציג מועצת העיר, מפקחות ביה"ס הגב' מינה ענתבי והגב' נורית בר יוסף, נציגת גף ניסוי הגב' ריקה חכימי, נציגי הורים ותלמידים, נציגי קבוצת "גבעה יפה" ומומחים מתחום האקולוגיה. עוד השתתפו בועדה צוות ביה"ס המוביל את הניסוי.

את המוזמנים הנכבדים קידמו בשער ביה"ס תלמידים אשר קראו את שורת הפתיחה משירו של אהוד בנאי "יוצא לאור". בהמשך צעדו המכובדים בשביל המואר בנרות עד לחדר הכינוס. הכנס נפתח בשיר "בגלל הרוח" שאותו שרה התלמידה טל זכריה בקולה הנעים והצלול.

 

במהלך הכנס תיארה מנהלת ביה"ס הגב' דפנה רודיק את התפתחות ביה"ס מאז שנת 1992 וציינה אבני דרך מרכזיות בהתפתחות בי"ס "אפק" כבי"ס בעל זיקה אקולוגית: הצלת הפקעות בנחל רבה, מישדור הצבים, חקר הגבים, השתתפות בכנסים באנגליה באיטליה ובישראל ועוד.

 

בהמשך שיתפה מנהלת ביה"ס את הנוכחים במידע אודות ההתמודדות הקשה על ההכרה כבית-ספר ניסויי. המנהלת הודתה למפקחת ביה"ס, הגב' מינה ענתבי על המלצתה ועידודה בהגשת המועמדות. המוסדות הניסויים יוצרים ומעצבים תרבות חדשה ואחרת של מהות המוסד החינוכי, והם דגם מוביל לדרכי התחדשות וצמיחה במערכת החינוך. מוסדות אלו הם ביטוי משמעותי למדיניות משרד החינוך לעודד חדשנות על היבטיה המגוונים במערכת החינוך בישראל. באמצעותם נבדקים מודלים אפשריים למוסד החינוכי העתידי, והם משפיעים על כלל מערכת החינוך.

 

הרצון להגדיר את המעורבות של מערכת החינוך בנושא האקולוגי ולחנך לאזרחות פעילה של בתי ספר הוביל את צוות ביה"ס לרעיון הקמת "מרכז אפקולוגי-מרכז אקולוגי לאחריות ציבורית". מרכז שישמש כמרכז עירוני ויופעל על ידי קהילת ביה"ס. מטרותיו של המרכז: חינוך לקיימות, שימוש מושכל במשאבים ובערכי טבע שיאפשר שימוש גם לדורות הבאים, וקידום מחויבות לאחריות אקולוגית אישית וציבורית. יעדיו של מרכז אפקולוגי: הרחבת הידע והעמקתו בנושאים סביבתיים העלאת מודעות אקולוגית סביבתית יצירת תשתית המזמנת התנסויות ועיסוק בנושאים סביבתיים

 

את חלקו השני של הכנס הנחה ד"ר  יריב מליחי, אקולוג רשות שמורות הטבע, שהעלה את סוגיית החינוך הסביבתי השטחים הפתוחים ומה שביניהם. ד"ר מליחי תאר את חשיבות ההכרות עם הסביבה, הלמידה אודות הסביבה ומרכיבה כבסיס לעשייה. כמו כן הדגיש מר מליחי את החשיבות שבשיתוף הציבור בנושאים סביבתיים בכל הערים והיישובים. בשיח שעלה הצטרף מר משה סיני והביע את תודתו על הקמת הפורם הזה שיוכל לדון בסוגיות עירוניות ולהעלותם לסדר היום הציבורי בעיר למען איכות חייהם של התושבים. המפקחת על הוראת המדעים, הגב' נורית בר יוסף הדגישה את חשיבות טיפוח אהבת הטבע כתנאי הכרחי לטיפוחו של לומד בעל אחריות אקולוגית ציבורית. המפקחת הכוללת של ביה"ס הדגישה את הנחיצות בדוגמה האישית ובטיפוח היכולת הלשונית באמצעות השיכנוע. התלמידה טל זכריה ציינה שחשוב גם ללמוד על וגם לאהוב. הגב' סמולש הזכירה את חלקם של ההורים בחינוך וסיגל הוסיפה שחשוב ליצור הזדמנויות רבות לטיולים משותפים כדי להתקרב אל הסביבה. בהמשך צוטט פרופסור דייויד אור שאמר "לכולנו יש זיקה לעולם הטבעי. המשיכה הזו לעולם החי היא חזקה ביותר בילדות המוקדמת, כאשר ילדים הם ערניים במיוחד ונוחים להתרשם. לפני שרוחם טבלה בתרבות של הטלוויזיה, צרכנות, קניונים, מחשבים, וכבישים מהירים, ילדים מוצאים קסם בעצים, מים בעלי חיים, נופים ומקומותיהם. אם נטייה טבעית זו תטופח ותקבל תמיכה ממבוגרים משכילים ודואגים, המשיכה אל הטבע תוכל להפוך לאוריינות אקולוגית ולבסוף לחיים בעלי משמעות ומטרה". 

 

בסיום הכנס הוזמנו כל השותפים לחתום על כתב אמנה של מרכז אפקולוגי, ראשון החותמים היה ראש העיר ואחריו חתמו כל הנוכחים.  

 


טלרום מפעילה סליקת אשראי ותשלומים באינטרנט