אפק>בי"ס ניסויי לקיימות - מרכז הפצה>אודות בתי ספר ניסויים>על גף ניסוי
התוכנית להעצמת מערכת החינוך למאה ה - 21


המפה האינטראקטיבית שלנו

לצפייה במפה האינטראקטיבית
של חצר בית הספר שלנו,
לחצו כאן

אמנה לגלישה בטוחה באינטרנט



לחתימה על האמנה לגלישה בטוחה באינטרנט

לחצו כאן

אפק בית ספר ניסויי לקיימות

לפתח מנהיגות ואחריות
סביבתית קהילתית =
קיימות בחינוך

אפקולוגי מרכז הפצה לקיימות
 אפקולוגי - מרכז הפצה מציע תכניות לפיתוח
הקיימות.
התכניות משלבות תהליכי חשיבה, ארגון חברת
ילדים המיישמת
אחריות ומעורבות חברתית
והצעות לאקטיביזם אזרחי.
למידה בשעת חירום

החל תרגיל חרום "עורף איתן 1 "

 
אנא לחצו כאן
ביקור השר להגנת הסביבה
ביקור השר
להגנת הסביבה,
מר עמיר פרץ
גלריית תמונות
 סרטון
 
 
 
מוסיקה בראש העין - סרטון

לצפייה בסרטון -
מוסיקה בראש העין
לחצו כאן

על גף ניסוי

 

משרד החינוך והתרבות - גף ניסוי

גף ניסויים ויזמות פועל זה כעשור לעידודם של אנשי חינוך להיות גורם שותף ומשפיע על עיצוב מערכת החינוך. 

תחומי הפעילות של גף ניסויים ויזמות כוללים:

§     פיתוח רעיונות חדשניים של אנשי חינוך ושל מוסדות חינוך ובחינת מידת התאמתם לאתגרים ולמדיניות הכוללת של משרד החינוך.

§     הכשרת מוסדות חינוך המבקשים להיות במערך מוסדות חינוך ניסויים.

§     מיון, סיוע, הכוונה ובקרה של מוסדות החינוך הניסויים בתהליך ההתפתחות של הניסוי והבשלתו לכדי מודל חינוך שאפשר להפיצו במערכת החינוך.

§     פיתוח וקידום מנהל מוסד החינוך להוביל מוסד חינוך ניסויי ולקדם יזמות פורצת דרך.

§     גיבוש דרכים לקידום ופיתוח יכולות התלמידים, ולהעצמת הקהילה במעורבות ואחריות לחינוך.

§     ניהול והפקת ידע בתהליכי הניסוי, כמו: התפתחות הניסוי, חונכות מוסדות אחרים, הערכה ובקרה, תיעוד וניהול ידע, הוצאת ספרי ניסוי.

§     סיוע למוסדות חינוך ניסויים לשמש מוקדי ידע, ייעוץ והכשרה בתחום הניסוי וההתחדשות

§     ביצוע הכשרות צוותי הובלת בתחום הניסוי ובתחום תהליכי פיתוח והתחדשות חינוכית וארגונית כדי להביאו לידי מימוש איכותי.

§     יצירת מאגר ידע ארצי מרושת בתחומים אלו.

 

גף ניסויים ויזמות מתמקד בעיקר ביזמות הנובעות מן השטח, בגישה של bottom-up:  אנשי חינוך ומוסדות חינוך מפתחים או בוחנים דרכי פעולה חדשות, ומחילים או מאמצים מודלים כדי לפתור נושאי חינוך מגוונים הן במוסד שלהם והן במערכת החינוך בכלל. בדרך זו הם תורמים לידע החינוכי המצטבר בתחומי ההתנסות שלהם ומעמידים אותו לרשות מערכת החינוך.  ביזמה של פיתוח ניסויים אין הכוונה לפרויקט כזה או אחר אלא למתן מענה מערכתי הוליסטי לסוגיה חינוכית בדרך של עיצוב ופיתוח חדשני של דרכי למידה ותכנים חינוכיים ושל מערכות ותהליכים ארגוניים.  


טלרום מפעילה סליקת אשראי ותשלומים באינטרנט