אפק>בית ספר אפק>על בית הספר>יעדים
התוכנית להעצמת מערכת החינוך למאה ה - 21


המפה האינטראקטיבית שלנו

לצפייה במפה האינטראקטיבית
של חצר בית הספר שלנו,
לחצו כאן

אמנה לגלישה בטוחה באינטרנט



לחתימה על האמנה לגלישה בטוחה באינטרנט

לחצו כאן

אפק בית ספר ניסויי לקיימות

לפתח מנהיגות ואחריות
סביבתית קהילתית =
קיימות בחינוך

אפקולוגי מרכז הפצה לקיימות
 אפקולוגי - מרכז הפצה מציע תכניות לפיתוח
הקיימות.
התכניות משלבות תהליכי חשיבה, ארגון חברת
ילדים המיישמת
אחריות ומעורבות חברתית
והצעות לאקטיביזם אזרחי.
למידה בשעת חירום

החל תרגיל חרום "עורף איתן 1 "

 
אנא לחצו כאן
ביקור השר להגנת הסביבה
ביקור השר
להגנת הסביבה,
מר עמיר פרץ
גלריית תמונות
 סרטון
 
 
 
מוסיקה בראש העין - סרטון

לצפייה בסרטון -
מוסיקה בראש העין
לחצו כאן

יעדים
חלק ראשון חלק שני חלק שלישי חלק רביעי חלק חמישי
חלק ראשון

בית-הספר היסודי ממלכתי "אפק" ממוקם בעיר ראש-העין. עד לסוף שנות השמונים היה היישוב מאופיין באוכלוסייה חד גונית, עולים מתימן, שהגיעו בשנות החמישים לארץ בעליית מרבד הקסמים. בתחילת שנות ה- 90  (1992) עברה ראש-העין מהפכה דמוגרפית.

בית-ספר "אפק" הוקם בשכונת גבעת-סלעים, שכונה חדשה ב"תפר" בין השכונה המתחדשת (הותיקה) לעיר החדשה, במגמה ליצור אינטגרציה בין האוכלוסיות. כיום מורכב בית-הספר מ 40% תלמידים בני היישוב המתחדש ומ- 60% תלמידים חדשים ביישוב. נושאי ההסתגלות, האינטגרציה, מאפיינים את בית-הספר ופועלו גם 10 שנים אחרי היווסדו. אנו בהחלט "בית-ספר אחר" הן במבנה הפיזי והן בארגון הסביבה הלימודית אשר התרחבה מעבר לגבולות הכתה. אמצעי ההוראה-למידה מגוונים, חדשניים ומותאמים לצורכי הלומד.

חלק שני

הערך הראשון החשוב והבולט, המודגם הלכה למעשה באוכלוסיית בית-ספרנו היינו ערך  קבלת השונות. בבית-ספר "אפק" משולבים תלמידי החינוך המיוחד מכל שכונות העיר כחוויה חיובית של יופי ומגוון.

בית-הספר משמש כמוזיאון לימודי המפתח לומד עצמאי ומכשירו לתפקד כאזרח פעיל ויוזם בחברה דמוקרטית, הומאניסטית ושוויונית. בית-הספר מערב בעשייה החינוכית את  הקהילה כולה ורואה בה משאב  ושותפה.

בבית-הספר תרבות ארגונית-פדגוגית המאופיינת ברמת ציפיות גבוהה. ציפיות לאינטראקציות חיוביות בין אוכלוסיות מורי בית-הספר  ל"שירות" טוב ללקוחות השונים, ציפיות להתפתחות אישית - מקצועית של מורים, לקראת מיצוי כישוריהם וציפיות להישגים גבוהים של התלמידים.

 

 

חלק שלישי

ב "אפק", תהליכי למידה נטמעים  כערך, בקרב המורים התלמידים וההורים. המחשב משמש ככלי לחשיבה אינטלקטואלית משותפת, ובאינטרנט אנו מיישמים שימוש במאגרי מידע ושותפים (תלמידים ומורים) לקהילות למידה.

לכל תלמיד ומורה ב"אפק" דואר אלקטרוני @ אישי. התקשרות זו הביאה אותנו לעיבוי תחום כישורי השפה, חקר הסביבה, הוראת המתמטיקה והתחברות לקבוצות מומחים בתחום ההנחיה והתקשורת עם בתי-ספר שונים בארץ ובעולם.

 

חלק רביעי

בבית-הספר נהוגה, גישה חינוכית המכירה  בקיומה של שונות בין בני אדם ומאמינה שתפקידו של בית-הספר להיענות לשונות זו תוך התאמת הסביבה הלימודית לצורכי הלומדים ולדרישות תוכנית הלימודים.

ב"אפק" מקפידים על שוויון בין המינים: בבחירות למועצת התלמידים, נאמני מדעים, מחשבים, אמנות, ספריה ובמקצועות הלימוד  הנוספים.הבאים בשערנו מהארץ ומחו"ל מעידים יותר מכל על האקלים החיובי, הייחודי השורר בבית-ספרנו. בתרבות בית-ספרנו מושם דגש  על התלמידים, ומערכת הקשרים בינם לבין עצמם, ובינם לבין מוריהם וצוות המחנכים בבית-הספר. תרבות בית-ספרנו היא צורת חיים: היא כוללת ערכים, אמונות, עמדות, מנהגים, מסורות, חוקים כתובים וחוקים לא כתובים, וירטואליים, וכל אלו אינם מכוונים בידי המערכת דווקא. תרבות בית-ספרנו היא דינאמית, ומשפיעה על כל המצטרף אליה, אבל גם מעוצבת מחדש בלי הרף בידי משתתפיה.

חלק חמישי

תלמידי בית-ספר "אפק" מאמצים את נחל רבה כחלק מראייה  חינוכית כוללת השמה את הקשר בין הילד לסביבתו הטבעית במרכז ההוויה החינוכית בבית-הספר. אנו שואפים לפתח אצל תלמידנו, מעורבות חברתית-פוליטית לנעשה סביבם ולעודד אקטיביזם ערכי-סביבתי-חברתי. מירב הדגש בפעילויות כיום מושם על הצד המעשי, על הפיכת הלמידה בסביבה הטבעית לאורח חיים. התיאוריות העיוניות משתלבות תוך כדי כך מתפתחת מודעות אמיתית אצל תלמידנו. בנחל עורכים התלמידים פעילויות שונות: קבלת שבת, יצירות אומנות אדמה, קונצרטים, משחקי חברה ותנועה ימי ספורט ובמקביל פעילויות חקר גיאולוגי, זואולוגי, בוטני והידרולוגי.

מועצת תלמידי בית-הספר מצאה דרך מקורית לחבר בין החינוך  האקולוגי לחינוך הערכי, והטביעה ב"אפק" את הסיסמה: "כבוד הדדי-אצלנו זה בטבע!" פעילויות המועצה עוסקות בשני הנושאים הללו ובחיבור ביניהם.

מתוך היותנו צופים על התהליכים שהם העיקר בעינינו, למדים אנו על הלומדים שלנו שהם מקבלים אחריות על הלמידה ויתרה מכך על לקיחת יוזמה. עיקר הצלחתו של בית-ספר "אפק" ביכולתו להפוך את החזון החינוכי למציאות. 

זהו תהליך המצעיד אותנו בשדרה ארוכה שרוחבה וצל עציה מעידים על כברת הדרך שעברנו בידע אודות תפקידו של בית-הספר לקראת עידן שנות העשרים עשרים (2020).           

                                                                        בברכה           
                                                                    צוות "אפק" 
                                                                    דפנה רודיק
                                                                    מנהלת ביה"ס 
                       


טלרום מפעילה סליקת אשראי ותשלומים באינטרנט