אפק>תחומי דעת>מדע וטכנולוגיה>תקשורת ומידע
התוכנית להעצמת מערכת החינוך למאה ה - 21


המפה האינטראקטיבית שלנו

לצפייה במפה האינטראקטיבית
של חצר בית הספר שלנו,
לחצו כאן

אמנה לגלישה בטוחה באינטרנט



לחתימה על האמנה לגלישה בטוחה באינטרנט

לחצו כאן

אפק בית ספר ניסויי לקיימות

לפתח מנהיגות ואחריות
סביבתית קהילתית =
קיימות בחינוך

אפקולוגי מרכז הפצה לקיימות
 אפקולוגי - מרכז הפצה מציע תכניות לפיתוח
הקיימות.
התכניות משלבות תהליכי חשיבה, ארגון חברת
ילדים המיישמת
אחריות ומעורבות חברתית
והצעות לאקטיביזם אזרחי.
למידה בשעת חירום

החל תרגיל חרום "עורף איתן 1 "

 
אנא לחצו כאן
ביקור השר להגנת הסביבה
ביקור השר
להגנת הסביבה,
מר עמיר פרץ
גלריית תמונות
 סרטון
 
 
 
מוסיקה בראש העין - סרטון

לצפייה בסרטון -
מוסיקה בראש העין
לחצו כאן

תקשורת ומידע
 

מבוא:

תחום התקשורת והמידע התפתח במאה העשרים ומקורו בהתפתחות המדעית והטכנולוגית של החברה המערבית. עיקר עיסוקו בחשיבותם ובהשפעתם של תקשורת ומידע על חיי היחיד והחברה. תחום זה מתמקד בתהליכי עיבוד מידע הן על-ידי המוח האנושי והן על ידי מכונות: מרכיביהם ומאפייניהם.

 

נושאים מרכזיים:

מושגי יסוד במידע ותקשורת

מרכזיותו של המידע בפעילותו השוטפת של האדם בחברה המודרנית וכבסיס לתקשורת בין יצורים חיים.

טכנולוגיות שונות לטיפול במידע (איסוף, מיון, ייצוג...) כמו אמצעי כתיבה, הדפסה, ועד לטכנולוגיות ספרותיות ודיגיטליות מתקדמות

התקשורת כצורך חיוני לבעלי חיים, כאמצעי להעברת מידע באמצעים מגוונים וכבסיס ליצירה משותפת של ידע אנושי בקנה מידה עולמי

הכרת יתרונות, מגבלות וסכנות שיש לשימושים בתקשורת והצורך להתחשב בהן.

 

מושגים:

לכיתה ד': חושים: מישוש, ריח, טעם, שמיעה, ראייה, מערכות סמלים וסימנים: חזותיים, צורניים.

לכיתה ה'-ו': איסוף מידע, שימור מידע, העברת מידע, עיבוד חומרים, עיבוד מידע: קלט, עיבוד, פלט, מידע, תגובה, מוח, גירוי חושי, מעגלי תקשורת, זיכרון, תפיסה,

 

ספרי יען ויעץ:

קולט כל העת, מט"ח

מידע הולך לעיבוד, מב"ט

רואים סמלים וסימנים, מט"ח

לחיות בקשר, רמות, מב"ט


טלרום מפעילה סליקת אשראי ותשלומים באינטרנט